טראמפ בשיחה עם מקרון: "אני יכול להיות קשוח עם ביבי כמו עם אבו מאזן"

ארי וידר No Comments on טראמפ בשיחה עם מקרון: "אני יכול להיות קשוח עם ביבי כמו עם אבו מאזן"

לקראת הצגת "תוכנית המאה" בין ישראל והפלסטינים, על ידי ממשל טראמפ, נחשפים השיחות של נשיא ארה"ב ונשיא צרפת בעניין ישראל | טראמפ: "נתתי הרבה לביבי. העברתי את השגרירות לירושלים וכל שנה אנחנו נותנים להם 5 מיליארד דולר" בגלל זה אומר הנשיא בהחלטיות "אני יכול להיות קשוח עם ביבי" | בבית הלבן לא ניסו להכחיש את הדברים

טראמפ ונתניהו בבית הלבן צילום: אבי אוחיון, לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת העסקה הגדולה: ממשל טראמפ מנסה להכין את הקרקע בישראל וברשות לקראת הכרזת תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. נראה שבממשל החליטו לחשוף את השיחות של טראמפ עם מנהיגים בעניין, בכדי להעביר את המסר הראשוני לציבור, היכן עומד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. היום (שני) מפרסם העיתונאי ברק רביד את השיחות שהיו בין נשיא ארה"ב לנשיא צרפת בעניין הסכם השלום בין ישראל לפלסטינים.

הנשיא טראמפ אמר לנשיא צרפת מקרון: "אנחנו נותנים לישראל 5 מיליארד דולר בשנה – אני יכול להיות קשוח עם ביבי לגבי תכנית השלום כמו שהייתי קשוח עם הפלסטינים"

עוד אמר טראמפ אמר לנשיא צרפת עמנואל מקרון, בפגישתם בשולי העצרת הכללית של האו"ם, בניו-יורק ב-24 בספטמבר, כי הוא יהיה מוכן להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי שזה יקבל את תכנית השלום האמריקנית שתוצג בחודשים הקרובים, כך אמרו לי ארבעה דיפלומטים מערביים שמעורים בתכני השיחה.

טראמפ מקרון צרפת

במהלך הפגישה היה מקרון זה שהעלה את הנושא הישראלי פלסטיני. "הרושם שלי הוא שנתניהו לא רוצה באמת להתקדם בתהליך השלום כי הוא אוהב את הסטטוס קוו", אמר מקרון לטראמפ. הנשיא האמריקני השיב כי הוא נוטה להסכים עם הניתוח הזה. "אתה יודע עמנואל – אני קרוב מאוד להגיע לאותה מסקנה", אמר טראמפ.

הנשיא הצרפתי שאל מדוע טראמפ היה עד כה קשוח רק עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו-מאזן). "הייתי קשוח עם הפלסטינים בגלל שהם לא הסכימו לדבר איתנו וזה לא מקובל", אמר נשיא ארה"ב.

טראמפ הוסיף: "נתתי הרבה לביבי. העברתי את השגרירות לירושלים וכל שנה אנחנו נותנים להם 5 מיליארד דולר. אתה יודע עמנואל – אני יכול להיות קשוח עם ביבי (לגבי תכנית השלום) כמו שהייתי קשוח עם הפלסטינים"

שלושה ימים אחרי אותה פגישה עם מקרון נפגש טראמפ בניו-יורק עם ראש הממשלה נתניהו. במסיבת העיתונאים שקיימו השניים במהלך אותה פגישה הודיע טראמפ בפעם הראשונה כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני וציין כי ישראל תצטרך לעשות "משהו טוב" עבור הפלסטינים

בבית הלבן לא הכחישו את הדברים. בכיר בבית הלבן אמר לי בתגובה לברק רביד מערוץ 10: "הנשיא מאמין שראש הממשלה נתניהו מחויב לנסות ולהגיע לשלום כולל ובר קיימא בין ישראל לפלסטינים".

נתניהו גרינבלט פרידמן קושנר

בתוך כך, חתנו ויועצו הקרוב של נשיא ארה"ב, ג'ראד קושנר אמר היום: "הסכסוך הישראלי פלסטיני נמשך זמן רב מדי. המצב רק נהיה יותר גרוע. בשלב מסוים המנהיגים יצטרכו לקחת את הצעד האמיץ ולעהתפשר. אנו מקווים שנמצא הנהגה שמוכנה לעשות זאת", אמר קושנר בראיון ברשת CNN.

עוד אמר קושנר: "אנחנו מקווים שאחרי שנציג את תוכנית השלום – הפלסטינים יקראו אותה ויסכימו להיכנס למשא ומתן".

"אני חושב שעשינו הרבה עבודה טובה עד כה. הנשיא פועל נכון כשהוא לא מאפשר לדרכי החשיבה הישנות להפריע לו להתרכז במטרתו להביא שלום", הוסיף קושנר.



0 תגובות